Øk salget ditt med en salgstunnel!

Jeg virkelig elsker å starte på et nytt år, og å sette meg nye mål for firmaet mitt. Det er viktig for meg å starte arbeidsuken på en god og solid måte allerede fra uke 1, slik at året blir «satt» på en god måte, og jeg kan fortsette den gode trenden resten av året.

I dag ønsker jeg å skrive om hvordan du kan starte bedriftsåret ditt på den beste mulige måten, med et spesielt fokus på markedsføring og salg.

De viktigste suksesskriteriene for økt salg

Jeg har tidligere skrevet flere innlegg om markedsføring som du kan følge for å oppnå suksess i denne delen av businessen din:

  1. Lag en forretningsplan. Denne prosessen vil få deg til å forstå hva som skal til for å lykkes med din forretningsidé. Å unnlate å utarbeide en god forretningsplan er like katastrofalt som å bygge et hus uten tegninger.
  2. Finn dine verdier for deg personlig og for din bedrift
  3. Styrk din unikhet – ditt konkurransefortinn
  4. Lag også en oversikt over din drøm og visjon. Dette hjelper deg å enklere se hva du ønsker å skape for deg selv og din bedrift.
  5. Finn din optimale kunde / din nisje og start å bygge relasjon til din kunde på mail, blogg.
  6. Gi masse gratis verdi til din kunde
  7. Vær tilstede på nett, både i sosiale medier og egen nettside. På sosiale medier er det tilrettelagt for kortere kommuniksjon og å bygge relasjoner med følgere og kunder, men på nettsiden og bloggen din kan du skrive mer om hvem du er, og hva du kan.
  8. Tør å være synlig for kundene dine. For at dine fremtidige kunder skal vite at du er «open for business» og kan hjelpe de, så har du ikke noe annet valg enn å være synlig i markedet. Her er det viktig at du tar action. En usynlig terapeut får ingen kunder.
  9. Bruk kraftfulle, mentale suksessteknikker, og tenk «Alt jeg tar i blir til gull!» Jeg er en stor fan av å visualisere suksess, noe som også har fungert knallbra for meg.
  10. Sett opp en salgstunnel til kundene dine.  Dette er en av de sikreste måtene å få nye kunder inn i ditt system av produkter og tilbud, og som samtidig  vedlikeholder kontakten med dine eksisterende kunder.

Hvordan fungerer en salgstunnel?

En salgstunnel er prosessen du leder kunden igjennom slik at den kjøper hos deg. Det er et system som leder kunden din inn i en salgsloop, med innsamling av e-postadresser, bygging av lister basert på innsamlede e-postadresser, kundekontakt gjennom blogg, nettside og sosiale medier, annonsering av produkter og mye mer.

Resultat av en salgstunnel er:

  • Flere kunder til bedriften din
  • Et solid system som gjør at du tjener penger
  • Annonser som fungerer

De som lykkes ordentlig godt som terapeuter og coacher er de som i tillegg til å jobbe med det terapeutfaglige, også prioriterer å bruke mye tid på kundekommunikasjon, markedsføring og salg. Markedsføring og salg er et svært viktig område i vårt arbeid som gründere, og større innsikt og ferdigheter innenfor dette området vil bidra til økt mestring og økt salg for din bedrift. Den som klarer å benytte denne kunnskapen hver dag, er de som lykkes i aller størst grad som terapeut eller coach.

Ønsker deg et riktig Godt Nytt år!

Klem fra Rachel.


Har du lyst til å Kick Starte din business for 2018 sammen med meg?

Da kan du bli med meg på 3 dagers  GRATIS Workshop den 9 – 11 Januar 2018. Hver dag har jeg workshop hvor jeg viser deg

3 Kjerneelementer som skal til for å lykkes med din bedrift!

Meld deg på og sikre deg din plass nå.

Trykk her og og meld deg på 🙂

 

Lagre

Kommentarer

Kommentarer

Blogglistenhits