Jobb med kunder over nett – få en effektiv og fri arbeidsdag

Det er mange ting å tenke på når man skal starte å bygge opp sin egen bedrift. Deler av det å starte opp som coach eller terapeut og gründer kan være tøft og hardt å gjennomføre, men det har heldigvis også noen helt fantastiske sider ved seg som veier opp for det hele.

En av disse tingene er muligheten til å bestemme fult og helt over din egen hverdag, tid og geografiske plassering.

En jobbhverdag på dine egne premisser

Du kan nemlig jobbe som som coach fra hvor som helst, og når som helst. Tenk deg bare å kunne ha verden som din arbeidsplass! På denne måten kan du gjøre det du virkelig ønsker i livet ditt, uanset tom det er å reise, bo i utlandet, være hjemme med ungene, eller hva du måtte ønske. Det er bare så godt å kunne bestemme dagene dine selv, og å ha friheten til å jobbe med verdens beste kunder – fra hvor som helst og når som helst.

Jeg har over 7000 pasienttimer bak meg, og hadde en smekkfull venteliste da jeg fortsatt kun drev som en-til-en coach. På denne tida bestemte jeg selvfølgelig også min egen hverdag, og organiserte timer med kundene mine slik jeg selv ønsket det. Jeg er en stor fan av Skype, og har hatt drøssevis av coachingtimene mine over nett. Det er nettopp her nøkkelen til å ha verden som sin arbeidsplass ligger – på nett.

Jobb smart med kunder på nett

Å jobbe med kundene dine over nett er superenkelt og ikke minst effektivt. Her er 7 gode grunner til hvorfor du burde jobbe med kunder over nett:

  1. Kunden er lettere tilgjengelig for deg. I en hektisk hverdag kan det være vanskelig å finne det rette tidspunktet å avtale time med kunden, spesielt om den har en 8 til 16-jobb og ikke har like enkelt for å ta seg fri fra jobben. Med Skype kan kunden ringe deg fra kontoret, hjemmefra med en baby på armen, eller fra sofaen med en forkjølelse. Da trenger ikke kunden å avlyse timen med deg fordi den ikke kan forlate kontoret sitt, hjemmet, eller sofaen.
  2. Du gjør deg mer tilgjengelig for kunden. Om du skulle være på reisefot eller ferie, vil du enkelt kunne ta en hastetime med kunden uten å måtte dra helt tilbake til hjembyen din.
  3. Audiovisuell kontakt gir mye. Om du først befinner seg i en annen by enn kunden, er det mye bedre å snakke sammen over videoanrop enn over telefonen. Det at du og kunden ser hverandre på video, vil gi coachingtimen deres en helt annen dimensjon enn om dere kun snakket sammen uten å se hverandre.
  4. Du utvider kundekretsen din. Bor du på en liten øy, eller i en bygd med få innbyggere? No problem! De 1200 som bor i ditt nærområde er ikke din eneste kundekrets nå som du introduserer Skype i arbeidshverdagen din. Du kan nå ut til alle hjørner av landet, og ikke bekymre deg for om det er langt å reise for kunden din.
  5. Det er lavere terskel for at kunden kontakter deg. Sett deg selv i kundens ståsted, og se for deg at den ikke ønsker å reise langt, eller ut av huset i det hele tatt. Du tilbyr coachingtimer over nett, og dette gjør at den hjemmekjære kunden har lettere for å kontakte deg, da den ikke trenger å reise fysisk avgårde.
  6. Du kan kombinere. Foretrekker du helst å treffe kunden personlig? Det er ingen hindring for dette. Ta de kundene som vil dra for å møte deg inn på kontoret ditt, og snakk med kunder som er lengre unna over Skype.
  7. Coaching over nett er vel brukt, og suksessfult. Mange av terapeutene jeg har utdannet fra Hjerteakademiet tar i bruk coaching over nett i sine bedrifter med stor suksess. Kundene deres er fornøyde med at de er lett tilgjengelige, og terapeutene selv elsker det! Så det er ikke kun i teorien dette fungerer bra, vi vet at det også er veldig vellykket i praksis.

Å jobbe på lag med internett er noe av det smarteste man kan gjøre. Mange synes kanskje disse endringene er vanskelige å tilpasse seg til, men jeg skal garantere deg at det er både fornuftig, tidsbesparende og økonomisk for deg og din bedrift. Jobb smart, lag tid til deg selv og familien din, og skap den balansen i livet ditt som du alltid har søkt etter.

Klem fra Rachel.


Ønsker du forresten å vite hvordan du kan jobbe effektivt og smart med dine kunder over nett? Bli med på webinar søndag 19. mars, og jeg lærer deg hvordan du gjør nettopp dette:

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Kommentarer

Kommentarer

Blogglistenhits